Caminada per l'Horta Nord: de Montcada a Burjassot

El proper diumenge  17 de desembre de 2023  farem la caminada pel tram de l'Horta Nord i el Carraixet. Eixirem de Montcada i seguirem cap a Alfara del Patriarca, Massarrojos, Rocafort, Godella i Burjassot.

Començarem la jornada a les 9:00 a la població de Montcada, el punt de trobada és la plaça de l'Església Sant Jaume de Montcada,  després iniciarem la caminada,  passarem pel poble d'Alfara del Patriarca i Massarrojos, ens aturarem a esmorzar a Godella i després caminarem fins a Burjassot

En arribar farem un homenatge a Vicent Andrés Estelles tot llegint alguns poemes i en acabar anirem a Ca bassot  on dinarem. El dinar serà ;paella de verdures, picadeta, beguda i dolç per 13 euros. Per la vesprada després de dinar serà l'acte de cloenda. Passarem un vídeo reportatge com a resum de l'any, així com donarem  guardons i un reconeixement a les persones  que durant l'any heu fet camí amb nosaltres.

A l'enllaç  de la fitxa de la caminada podeu trobar els detalls de la jornada i al full d'inscripció us podeu apuntar per participar-hi.

Us esperem!

Ressenya.

El passat 17 de desembre vam fer la caminada de Montcada a Burjassot, ens trobarem davant l'església de Sant Jaume de Montcada, Josepa Montagut i Mariner filla del poble de Montcada ens va recitar uns versos del seu llibre "Una Besada a la Llengua". Després de les explicacions pertinents sobre el Camí i el full de ruta del dia iniciarem el la marxa. Josep de Picassent ens va fer de guia en ser un gran coneixedor de la zona, vam seguir pels carrers de Montcada, passem per la casa comuna de la gran séquia de Montcada. Vam seguir cap a Alfara, Josep ens va parlar del seu passat industrial i dels rajolars d'Alfara, però tot eixe patrimoni industrial ha desaparegut. Vam passar per l'antiga fàbrica fosforera espanyola d'Alfara, un antic patrimoni industrial destruït.

Vam seguir per la séquia de Montcada, un eix que hui seria cabdal per la seua importància amb el reg  d'aquesta part  de l'Horta.

La Imatge del molí en mig de les carreteres  i el toll d'aigua, vam tornar a seguir la séquia, nosaltres vam tornar a Montcada on vam entrar un moment per veure els fonaments de l'antiga alqueria musulmana base de la història del poble. Vam seguir cap a Massarojos,  poble de pedrapiquers, entre mig de camps d'horta i de tarongers, vam arribar fins a l'església i el rellotge de sol i vam tornar al camp per la vora de l'estació i la séquia, albiran els camps que anaven alternant diferents cultius d'horta i fruiters vam arribar a Rocafort, a la vora del xalet on en temps dels darrers anys de la república va viure Antonio Machado,  després vam fer una aturada a l'església  a la plaça de davant per esmorzar, on van compartir els primers dolços de Nadal.

Després de l'esmorzar vam seguir tot eixint del poble cap a Godella, era la part de l'itinerari que més tros d'horta tocarem,   fins arribar al poble de Godella, l'església i  el mirador de l'horta, un punt a la vora d'un bar. ara tancat on teníem una visió espectacular d'aquesta part de l'Horta. Ara ja ens quedava seguir els carrers de Godella i entrar al parc de l'Eixereta, segons ens va contar Roc, a diferència de la majoria de parcs plantats de nova planta, era l'antiga muntanya amb vegetació autòctona  de Burjassot, ara convertida en parc.

En arribar a la plaça Major de Burjassot ens vam disposar per fer l'homenatge a Vicent Andrés Estellés, dos dels nostres dos grans referents van arribar al rogle a la vora de l'estàtua del poeta: Carmina Andrés, filla de Vicent Andrés Estellés i Guillem Agulló, pare de Guillem, jove assassinat l'11 d'abril de  1993 per l'ofensiva feixista a Montanejos, l'alt Millars. Eren dos dels nostres referents, i tenir-los amb nosaltres al rogle del Camí era per nosaltres un goig i un honor. Després van vindre els poemes, amb molta participació de les persones aplegades. Tastarem els suculents versos del gran poeta. Escoltarem entre d'altres: "Res no m'agrada tant", "La rosa de paper", "La cançó de la lluna el diumenge", "Tinc una mort petita", Celebraré la teua mort, poema de les pedres de l'amfora, El vi, un poema de Coral Romput, "La cançó de les dones", Els amants, i per tancar Carmina ens va recitar "Assumiràs".

Després de la pujada d'emocions Roc de Bassot ens va fer l'explicació de les sitges a la vora de la plaça Major de Burjassot, obra monumental perforada a la roca per guardar el gra de la ciutat de València en època medieval, de fet l'indret correspon a l'ajuntament de València i així ho marca amb el seu escut a la vora de l'ermita.

Després vam anar a dinar a Ca Bassot, una bona paella, picadeta i beguda, mentre anaven escudellant van vindre Miquel i Moisès, el director de la Veu del País Valencià.

Després de dinar i haver anat a pel material vam començar l'acte de cloenda. Primer el vídeo on les imatges anaven repassant totes les activitats efectuades el 2023, tot començant per la Marina, recorrent pobles, gastronomia, persones i vivències que hem compartit amb les persones estimades aquell 2023 fins arribar a la darrera la presentació del Camí a la Universitat Catalana d'Estiu a Prada de Conflent, a la Catalunya Nord.

Després del vídeo vam passar a l'entrega de diplomes les les persones que havien fet camí i a les persones o grups comarcals que havien organitzat alguna caminada, amb la voluntat de valorar el treball i l'esforç per tirar endavant les activitats i la participació perquè sense caminants no hi ha camí.

Finalment vam arribar a la tercera part de l'acte, la novetat d'aquest any, l'entrega a una entitat del País Valencià pel seu treball i dedicació pel País Valencià. En aquest cas l'entitat triada va ser el Diari la Veu del País Valencià.

Li vam atorgat el socarrat al seu director Moisès Vizcaino i Garrido, per donar-li forces per seguir i créixer més i més.

Finalment després de l'acte havíem conclòs un dia complet d'activitats, sorpreses i emocions, amb la satisfacció de saber que anàvem en la bona direcció.

Entrades populars d'aquest blog

Sopars a la fresca durant aquest estiu