Fem pinya, fem Camí

 Arrelem als pobles, vertebrem  el país. 

 S'enlaira la muixeranga o el castell cap al cel i la pinya defineix el fonament, la base del gratacels humà, després aniran pujant i posicionant-se per fer les diferents figures, però totes les persones tenen la seua funció perquè l'estructura siga ferma i el xiquet o la xiqueta puga trepar segura fins al graó més alt, fins alçar la mà i tocar el cel, la seua majestuositat ens encongeix el cor del que han segut capaços de fer amb la coordinació i fermesa, gairebé algunes vegades trencant les lleis de la  lògica, però sempre cada membre prestant fidelitat al grup. 

Com l'estructura d'una torre humana  el Camí al País Valencià enllacem persones però també pobles, i igual que la pinya d'una muixeranga tots els membres de la figura són importants, les persones sòcies són la base de l'estructura, i amb l'arrelament al seu poble ancoren el camí com la pinya de la muixeranga, participen o no, li donen sentit al Camí,  son el primer nivell de la figura, poble a poble fem Camí, poble a poble cosim el país, connectem el territori. Per això sense aquesta base l'estructura s'hi cau, siga de les diferents opcions de quota que trieu sou els fonaments del Camí. Per això hem de seguir creixent i ancorar  nous pobles,  nous barris, per noves comarques, participant als  grups d'interès organitzats per temàtiques.

Voldria donar rellevància a la vostra importància, al Camí invisible però que aguanta aquesta magnífica estructura amb més de 126 pobles representats. 


La presència a les diferents trobades i aplecs ens fa donar-nos a conèixer perquè cada vegada més gent puga saber de nosaltres, per això és molt important la gent que participeu a les parades en tallers a les trobades i fires i les persones que seguiu i rebeu informació de les nostres activitats. 

Seguim pujant en el segon nivell d'aquesta figura màgica, la figura humana del Camí, el formiguer, sou la gent que ompliu a cada activitat la casa, les persones que hi participeu més activament omplint les propostes, coneixent pobles i establint relacions amb la família del Camí, de vegades enfrontant-vos al mal oratge, però gaudint del caliu, de l'estima, de l'ambient i del bon rotllo, de les cançons, dels dinars, de les visites, dels paisatges,  compartint les lluites, els desitjos, les esperances, però sobre tot de l'estima que ens empara, i amb una abraçada dolça ens acomiadem fins a la propera. 


Hem de seguir trepant en un altre nivell, volem pujar més amunt, cerquem un tercer nivell, cada jornada necessita d'una organització, d'una persona o grup que prepare un full de ruta, que camine prèviament l'itinerari, que busque un restaurant, que escorcolle un guia que ens acompanye, que ens transmeta l'amor al seu poble, aquest grup és el que va cohesionant la comarca, és el paper del portaveu o grup comarcal, cada vegada més autònom i amb coordinació amb les altres comarques.

Però tot i la figura complexa que va apareixent encara ens queda un quart nivell, el Consell, la sala de màquines, amb els diferents càrrecs, tresoreria, secretaria, presidència, on es van prenent les iniciatives del bon Camí on anem donant forma a les diferents idees i propostes que van sorgint, com any a any anem preparant les assemblees, on són les persones participants les que aproven memòries i objectius. Setmana a setmana, més a més, sou les que ens trobem per fer una valoració i avançar.


 Amb aquesta estructura humana, poble a poble fem Camí, el que és important en tot aquest organigrama distribuït  en diferents nivells és que trobeu el vostre lloc, el vostre rol on us sentiu a gust, on trobeu el vostre lloc en la nostra simbòlica muixeranga, siga de pinya o el xiquet o la xiqueta que s'enlaira al cel,  si encara no en formeu part, us esperem!.








 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caminada per l'Alacantí i homenatge a Gràcia Jiménez i Tirado

Previsió d'activitats 2026

Caminada per la Marina Alta